НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
logo
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Меню
НАЗК запускає реєстр звітності політпартій POLITDATA
Офіс доброчесності
Просвіта. Взаємодія
Блог
11 Травня 2021
|
НАЗК запускає реєстр звітності політпартій POLITDATA

НАЗК запускає реєстр звітності політпартій POLITDATA

Сьогодні, 11 травня, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) запускає Реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати й зобов’язання фінансового характеру POLITDATA у промислову (повноцінну) експлуатацію.

Офіс розбудови доброчесності при НАЗК розповідає, що зміниться після запуску Реєстру для політичних партій, як це вплине на роботу громадських активістів та які заходи планує проводити Офіс для полегшення переходу на електронне звітування.

⚙️ Що таке POLITDATA?

POLITDATA — електронний реєстр звітності політичних партій, який спрощує процес звітування. Водночас громадськість і медіа отримують зручний доступ до інформації про фінансову діяльність політичних партій.

Регулярно партії надсилали звіти до НАЗК і до сьогодні робили це у паперовому вигляді. Із запуском Реєстру стане легше заповнювати дані, не потрібно пересилати велику кількість паперу, а поля Реєстру автоматично оновлюються відповідно до змін законодавства.

📑 Як тепер звітуватися політичним партіям?

З 11 травня звіти за I-V квартали 2021 року подаються лише в електронному форматі через POLITDATA. Якщо партія вже направила звіт за І квартал до НАЗК у паперовому вигляді, повторно його вносити до POLITDATA не потрібно.

Звіти за І-V квартали 2020 року подаються у паперовому форматі.

❗ Щоб розпочати роботу з Реєстром, партіям необхідно зареєструватися на порталі. Для цього треба надіслати лист-звернення до НАЗК.
 
✉️ Як написати лист-звернення? 

Він може бути довільної форми й містити таку інформацію:

  • ім’я та прізвище працівника, який підготував лист, номер його службового телефону;
  • повна назва політичної партії та її код ЄДРПОУ;
  • фактичне місцезнаходження політичної партії;
  • ПІБ керівника політичної партії та її уповноважених осіб, а також ідентифікаційний номер картки платника податків керівника та уповноважених осіб політичної партії, номер телефону, адресу ел. пошти;
  • поштова й електронна адреса політичної партії.

 
До листа-звернення додати:

  • завірену копію статуту політичної партії (обов’язкове нотаріальне посвідчення не вимагається. Достатньо підпису керівника і печатки організації);
  • завірені нотаріусом копії документів, що підтверджують повноваження керівника й уповноважених осіб політичної партії на подання звітів;
  • згода керівника (уповноважених осіб) політичної партії на оброблення персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Завантажити приклад можна тут.
  • Після того, як НАЗК отримує лист-звернення, Агентство створює обліковий запис політичної партії в Реєстрі.

 
❗ НАЗК може відмовити партії у Реєстрації облікового запису, якщо:

  • політична партія подала неповний пакет документів;
  • у поданих документах виявлені недостовірні відомості та/або документи не підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання звітів.

Про результати розгляду листа-звернення НАЗК повідомляє політичну партію протягом трьох робочих днів з дня надходження цього листа.

У разі відмови у реєстрації, політична партія має повторно надіслати лист-звернення із врахуванням зауважень.

Після створення облікового запису політичної партії керівник та/або уповноважена особа можуть реєструватися на порталі та починати роботу зі звітами.

📍 Адреса відправлення: 01103, Київ, бульвар Дружби Народів, 28, Національне агентство з питань запобігання корупції, Департамент запобігання політичної корупції.

Якщо партія вже працювала із Реєстром під час тестової (дослідної) експлуатації й раніше проходила верифікацію від НАЗК, не треба знову виконувати цю процедуру. У такому випадку необхідно відправити лист-підтвердження актуальності раніше надісланих даних і документів. Такий лист оформлюється у довільній формі.

☝️ Що далі?

Для того, щоб полегшити перехід на електронне звітування для партій, Офіс розбудови доброчесності та Департамент запобігання політичної корупції НАЗК готують навчальні матеріали та заходи.

Так, ми працюємо над створенням онлайн-курсу, який розповідатиме про фінансування політичних партій загалом й про особливості звітування в новому Реєстрі. Крім цього, на сайті Реєстру можна завантажити користувацькі інструкції. Ми також розробляємо детальні роз’яснення по е-звітуванню та інші корисні матеріали.