Ми завершили відбір на Другу Школу доброчесності НАЗК. Експерти вже підготували для Школи найактуальніші кейси та інформативні лекції. Пропонуємо почитати відгуки про навчання від учасників Першої Школи доброчесності.
Які з тем, розглянутих на Школі доброчесності НАЗК були для Вас найбільш цікавими та корисними?
Марія Карабин, журналістка-аналітикиня та членкиня ГО “Прогресивні люди”:
“Як на мене, найцікавіші теми — конфлікт інтересів та електронне декларування. Отримані знання допомогли провести моє перше журналістське розслідування!”
Відповідь надала Юлія Сорока, фахівчиня з управління проектами у сфері розвитку спроможностей та навчання, проект “Моніторинг результатів та вивчення досвіду діяльності USAID в Україні”:
“Найбільш складною та цікавою для мене виявилася “Антикорупційна експертиза”, оскільки я зрозуміла, наскільки це творчий та цілісний процес. Ця тема про виявлення корупційних факторів, що потенційно можуть вплинути на обґрунтованість та незалежність прийняття рішення, має великий потенціал. Адже саме на законодавчому рівні є можливість запобігти виникненню майбутніх конфліктів та зловживань. При цьому, роль громадськості у проведенні такої експертизи також може бути значною, оскільки активісти можуть подавати свої пропозиції”.
Роксолана Малиняк, студентка факультету правничих наук Києво-Могилянської академії:
“Найбільш пізнавальними стали для мене заняття, під час яких ми вивчали конфлікт інтересів й антикорупційну експертизу”.
Яким чином Ви використовуєте знання, отримані на Школі доброчесності НАЗК, у Ваші повсякденній, громадській чи професійній діяльності?
Юрій Шваб, юрист-аналітик “Інституту законодавчих ідей”:
“Якщо чесно, то сам здивувався, але після закінчення Школи доброчесності використовую отримані знання чи не щодня. Особливо корисними стали матеріали, які поширювалися серед учасників Школи”.
“Ці знання допомагають в моїй роботі. Наприклад, нещодавно я брав участь у перевірці дій юридичної особи в умовах реального конфлікту інтересів, — розповідає Віталій Ткаченко, який працює в управлінні економічної, інформаційної безпеки та внутрішнього аудиту державного підприємства. — У серпні я проводив експертизи локальних актів, пов’язаних з наділенням повноваженнями юрособи. Також беру участь в обговореннях пропозицій щодо зміни деяких статей Закону “про запобігання корупції”.
“Набуті знання використовую у професійній діяльності, зокрема, під час розв’язання ситуаційних задач зі здобувачами вищої освіти”, — поділилась відгуком Наталія Шпак, доцентка кафедри адміністративного права і процесу та митної безпеки Університету ДФС.
“Мені стали у пригоді знання з електронного декларування. Паралельно з навчанням я підготувала аналітику про те, як декларують свої статки депутати Тернопільської обласної ради. Дуже допомогли в цьому практичні роботи та домашні завдання”, — запевнила Марія Карабин.
Наостанок ми запитали випускників, кому б вони порекомендували взяти участь у другому наборі Школи, кому вона була б особливо корисною?
“Моєю щирою рекомендацією є участь у другому наборі Школи всіх охочих свідомих громадян, особливо проактивних членів неурядових організацій і небайдужих представників громадянського суспільства”, — залишила свої враження Роксолана Малиняк.
Віталій Ткаченко порекомендував би Школу активним громадянам, які зацікавлені в отриманні знань про антикорупційні інструменти та їх використання .
Випускниця Школи доброчесності НАЗК Наталія Шпак рекомендує наш проект всім, кого цікавить антикорупційна тематика та розширення своїх знань в темі запобігання корупції.
“Найбільш корисною, на мою думку, Школа може бути тим учасникам, які вже працюють з антикорупційною тематикою та хочуть дізнатися про ефективні інструменти в цій сфері. А для тих, хто раніше не цікавився темою, Школа може стати стимулом для подальшої роботи з запобігання корупції, адже це тема стосується кожного.
Кожен випускник Школи – це амбасадор її цінностей та частина спільноти активних людей! Це середовище, яке надихає та де народжуються нові ідеї для співпраці”, — учасниця Першої Школи доброчесності Юлія Сорока.
Ми вдячні нашим випускникам за відгуки та зацікавлення темою протидії корупції. Сподіваємось, що вони продовжать антикорупційну діяльність і стануть амбасадорами доброчесності.