НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
logo
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Меню
Як відбувся Тиждень доброчесності у школах?
Офіс доброчесності
Просвіта. Взаємодія
Блог
13 Грудня 2021
|
Як відбувся Тиждень доброчесності у школах?

Як відбувся Тиждень доброчесності у школах?

Нещодавно у різних навчальних закладах по всій Україні відбулися активності, присвячені темі доброчесності

 

У молодших класах вчителі проводили “магічні уроки”, під час яких діти працювали у групах, аналізували різні життєві ситуації та можливі сценарії їхнього розвитку – залежно від того, доброчесно чи недоброчесно вчиняли герої. Учні також ділилися історіями з власного життя, обговорювали їх з однокласниками та вчителями. 

Старшокласники, у свою чергу, розглядали доброчесність не тільки як моральну чесноту, а також у контексті протиставлення корупції. Діти познайомилися з цим поняттям, дізналися про види та можливі негативні наслідки корупції. Усе проходило в інтерактивному та доступному форматі. 

У методичних рекомендаціях, які Офіс доброчесності НАЗК розробив для педагогів, серед порад була рекомендація разом із школярами створити кодекс доброчесності класу або всього навчального закладу. Багато шкіл вже реалізували цю ідею. Дякуємо кожній вчительці та вчителю, які долучилися до активностей, за внесок у розбудову доброчесного шкільного середовища!

 

Працівники НАЗК також долучилися до Тижня доброчесності

 

Колеги провели тематичні уроки для своїх дітей-школярів та їх однокласників. Для того, щоб активності пройшли легко, цікаво та ефективно, напередодні з нашими колегами досвідом та методиками поділився освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

Хочемо поділитися кількома відгуками:

“На початку заняття діти були дещо стримані, однак, коли розпочалася робота в групах, їх вже було важко зупинити! Була дійсно жвава дискусія, бажання презентувати запропоновані ситуації. Активність на платформі kahoot.it на 100% завоювала увагу учнів. До речі, на запитання зі сценами з фільмів/мультфільмів учні відповідали правильно, навіть не чекаючи поки я закінчу. Діти висловлювали обґрунтовані думки, були активними, а я отримав величезне задоволення від спілкування з ними та заряд мотивації!”

– Дмитро Соколов, заступник керівника управління – керівник третього відділу Управління проведення повних перевірок

“Діти обговорювали різні цікаві ситуації, героями яких були чарівники, однак ці ситуації дуже подібні до тих, які діти бачать чи не щодня у своєму житті, тому обговорювали їх дуже активно. Учні аналізували вчинків героїв та висловлювали власні думки щодо їх доброчесності. Метою уроків було перевірити готовність учнів розділяти базові речі – повагу, рівність, толерантність, доброчесність, справедливість, відповідальність. І це надзвичайно круто – відчувати, що ми змінюємось і разом з нами змінюються наші діти!”

– Наталія Бургела, головний спеціаліст відділу зовнішньої комунікації Департаменту запобігання політичній корупції

“Я мала нагоду спілкуватись з п’ятикласниками. Діти спочатку трохи соромились та зніяковіли – ще б пак, адже я незнайома для них людина, та й про доброчесність, окрім академічної, з ними ніколи не говорять в шкільних стінах. Але декілька запитань, невеличка казкова історія – і діти включились на максимум. Нарешті вони зрозуміли, що це таке та як доброчесний вибір може зробити їх життя краще. Безперечно, одного уроку недостатньо – відчувається, що діти хочуть говорити про доброчесність та антикорупцію, їм цікаво, а їх природна цікавість рухає вперед до пошуку нових знань за темою. Будемо думати над новими форматами і приходити до дітей ще”

– Людмила Слива, головний спеціаліст відділу просвітницької роботи Управління просвітницької роботи та навчальних програм

“Проводила уроки для учнів 10 та 11 класів. Хвилювалась щодо теоретичної частини уроку. Але мої побоювання були марними. Коли пояснювала форми та види корупції, в класі стояла тиша. Усі зацікавлено слухали й допомагали наводити приклади. Гра на платформі http://kahoot.it – беззаперечний лідер серед активностей. До гри долучались всі школярі та з захватом відповідали на кожне запитання. Також зі школярами ми створювали етичні кодекси класу. Переважна більшість із них не чули раніше про кодекси етики й дуже зацікавилася цим питанням. Мої враження від спілкування зі старшокласниками? Молодь за доброчесність!”

– Юлія Воробей, головний спеціаліст відділу просвітницької роботи Управління просвітницької роботи та навчальних програм